WITAMY NA STRONIE ROD DĄBROWSKIEGO W POZNANIU

W bieżącym roku obchodzimy Jubileusz
40 - lecia Polskiego Związku Działkowców.

 

AKTUALNOŚCI

Sylwester 2021/2022 - 27.11.2021 r.

Sylwester 2021/2022 - zapraszamy Działkowców do wzięcia udziału w imprezie sylwestrowej na naszym ROD!

Osoby zainteresowane wzięciem udziału we wspólnej zabawie sylwestrowej dla Działkowców oraz ich najbliższych, zapraszamy do rezerwacji miejsc poprzez:

email - biuro@roddabrowskiego.pl - w treści prosimy o imię i nazwisko Działkowca, który rezerwuje miejsca, oraz liczbę miejsc

lub

sms - na nr 502 626 299 - w treści prosimy o imię i nazwisko Działkowca, który rezerwuje miejsca, oraz liczbę miejsc

Liczba miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń, rezerwacje zbierane będą do 6.12.2021 włącznie.

Po oszacowaniu liczby zainteresowanych osób będziemy w stanie określić przybliżone koszty udziału (rozliczenie mediów, sprzątanie, catering).

Będzie to kolejna okazja, aby zintegrować Działkowców oraz wspólnie przywitać Nowy Rok!

Otwórz post na Facebooku >>

 

Zimowa przerwa w wywozie odpadów - 27.11.2021 r.

Informujemy, że jesteśmy już po ostatnim wywozie odpadów przed przerwą zimową - śmietniki zostały zabezpieczone, prosimy nie zostawiać odpadów przy kontenerach.

Otwórz post na Facebooku >>

 

Zawory i krany na czas zimy - 14.11.2021 r.

W związku z zamknięciem wody na ROD, prosimy o pozostawienie na okres zimowy wszystkich zaworów w studzience oraz kranów na działce w pozycji otwartej. W szczególności zwracamy uwagę na zawory spustowe w studzienkach (rączka zaworu musi być ustawiona wzdłuż rury).

Dodatkowo studzienki (nie tylko na okres zimowy, ale również letni) warto zabezpieczyć na dnie warstwą folii i np. styropianu, co uchroni przed nadmiernym parowaniem gleby.

Otwórz post na Facebooku >>

 

Problem osób bezdomnych - 12.11.2021 r.

Zwracamy się z gorącą prośbą do wszystkich Państwa o kontrolę swoich działek. Od jakiegoś czasu nasiliły się wizyty osób bezdomnych, które szukają schronienia na okres zimowy. Altany na ogrodach działkowych znakomicie się do tego nadają. Szczególnie te, które wyglądają na rzadko użytkowane. W ostatnim czasie ten problem wystąpił na jednym z ogródków. Skończyło się to wizytą Policji i wyprowadzeniem bezdomnych z ROD.

Prosimy o sygnały, gdy zobaczycie Państwo na terenie naszego ROD jakieś podejrzane osoby lub od razu bezpośredni kontakt z Komisariatem Policji - Jeżyce pod nr tel. 47 77 122 11 (wystarczy wpuścić patrol na teren ROD, nie trzeba podchodzić z nimi do "zasiedzianej" działki).

Tylko wspólne działanie pozwoli nam uchronić nasze ogrodowe mienie!

PS. Przypominamy, że w dniu jutrzejszym (sobota 13.11), w godzinach 10:00-15:00 spisywane będą stany liczników wody.

Otwórz post na Facebooku >>

 

Raport finansowy za 10/2021 - 04.11.2021 r.

Poniżej przedstawiamy zestawienie kosztów poniesionych w październiku:

KOSZTY:
BANK ING - prowadzenie rachunku i koszty przelewów: -43,40 zł
TRANSPORT CIĘZAROWY - dwa wywozy zielonych odpadów(boks betonowy): -1722,00 zł
H88 - przedłużenie domeny roddabrowskiego.pl (opłata roczna): -121,77 zł
ENEA - energia elektryczna: -785,01 zł
PZU - ubezpieczenie ROD (opłata roczna): -470,09 zł
PPHU KLIMEX - zakup zapasu środków czystości na świetlicę: -349,23 zł
IPCONTROL - zakup nowego mopa i wkładów wymiennych: -206,22 zł
SKLEP INSTALACYJNY - zakup nowej spłuczki/zaworu do pisuaru: -152,29 zł
PPHU "GIL" - dorobienie kluczy: -84,00 zł
INTERMARCHE - napełnienie butli z gazem: -59,00 zł
POCZTA POLSKA - wysyłka listów: -34,00 zł
GOAP - wywóz śmieci: -736,62 zł

Otwórz post na Facebooku >>

 

Zamknięcie wody na zimę, spisywanie stanu liczników wody - 02.11.2021 r.

Informujemy, że w piątek 12.11.2021 r. zamknięta zostanie na okres zimowy woda.

Jednocześnie w sobotę 13.11.2021 r., w godzinach 10:00-15:00 spisywane będą stany liczników wody na Państwa działkach, w związku z czym prosimy o udostępnienie w tym czasie dostępu do studzienki.

Otwórz post na Facebooku >>

 

Dziękujemy za udział w spotkaniu! - 25.10.2021 r.

Dziękujemy bardzo za udział we wczorajszym spotkaniu. Cieszymy się, że dopisała zarówno pogoda jak i frekwencja. Mamy nadzieję, że tego typu spotkania zagoszczą w naszym ogrodzie na stałe. Dziękujemy również, za podzielenie się własnymi wypiekami i "darami ogrodu" :)

Zdjęcia znajdują się na facebooku.

Otwórz post na Facebooku >>

 

Raport finansowy za 09/2021 - 21.10.2021 r.

Poniżej przedstawiamy zestawienie kosztów poniesionych we wrześniu:

KOSZTY:
BANK ING - prowadzenie rachunku i koszty przelewów: -38,60 zł
AQUANET - woda: -582,43 zł
TRANSPORT CIĘZAROWY - jeden wywóz zielonych odpadów(boks betonowy): -861,00 zł
GOAP - wywóz śmieci: -736,62 zł
OZ PZD - prowadzenie księgowości (opłata roczna): -1500,00 zł
H88 - hosting strony internetowej (opłata roczna): -183,27 zł

Otwórz post na Facebooku >>

 

Dewastacja furtek - 20.10.2021 r.

W ostatnich dniach w naszym ROD pojawiły się przypadki dewastacji furtek, płotów. Widziane były też osoby, które raczej nie wyglądały na działkowców, a raczej na "przypadkowych gości". Jesienne, a potem zimowe dni sprawiają, że mogą się zdarzać wizyty nieproszonych gości. Dlatego obowiązkowo zamykajmy ogrodowe bramy, a wszelkie dziwne zachowania nieznanych nam osób niech nie będą nam obojętne. Od nas samych zależeć będzie, w jakiej kondycji i stanie zastaniemy nasze ogrody wiosną.

Otwórz post na Facebooku >>

 

Szkolenie zarządów ROD - 19.10.2021 r.

W dniu dzisiejszym odbyło się szkolenie organizowane przez Okręgowy Zarząd PZD w Poznaniu. Szkolenie adresowane było do zarządów ROD, w których doszło do zmiany składu zarządu.

Zakres szkolenia:

1.Akty prawne regulujące działalność organów PZD.
2.Organizacja pracy zarządu. Odpowiedzialność osób funkcyjnych.Wynagrodzenia.
3.Ustanawianie prawa do działki i nadawanie członkostwa PZD.
4.Gospodarka finansami ROD.
5.Tryb prowadzenia inwestycji i remontów w ROD.
6.Regulacje spraw gruntowych.

Dziękujemy za przekazaną wiedzę, która na pewno pomoże w funkcjonowaniu naszego ogrodu.

Otwórz post na Facebooku >>

 

Zaproszenie na kawę - 18.10.2021 r.

W najbliższą niedzielę 24.10.2021 r., zapraszamy na plac przed świetlicą, na kawę, herbatę, a także coś słodkiego. Jako Zarząd będziemy dla Państwa dostępni w godzinach 12:00-14:00, chętnie się przedstawimy, z niektórymi może dopiero poznamy, a przede wszystkim wysłuchamy co wg Państwa warto zrobić, czy zmienić na naszym Ogrodzie.

Do zobaczenia!

Otwórz post na Facebooku >>

 

Naprawa dziury w ogrodzeniu - 13.10.2021 r.

W uzupełnieniu wczorajszego wpisu, informujemy, że załatana została również dziura w ogrodzeniu od strony nowego budynku mieszkalnego, która "straszyła" już od dobrych kilku miesięcy. Dziękujemy Stanisławowi Woźniakowi oraz kolejny raz Krzysztofowi Cichoniowi.

Link do zdjęcia przed i po >>

Otwórz post na Facebooku >>

 

Podsumowanie tygodnia - 12.10.2021 r.

W dniu wczorajszym, dzięki ponownemu zaangażowaniu Krzysztofa Cichonia, udało się przyciąć żywopłot wzdłuż głównej alei. Pomogli również Marek Wnuk i Jacek Liersch, pozostaje nam tylko uprzątnąć przycięte gałęzie wzdłuż płotu. Panowie - dziękujemy, bo udało się zaoszczędzić kolejne kilkaset złotych na rzecz ROD.

W ostatnim czasie wymieniona została spłuczka przy bidecie w WC, naprawę również udało się wykonać bez kosztów robocizny, a podjął się tego Marian Kryzel. Oprócz tego, dzięki zaangażowaniu Dominiki Śniegowskiej umyte zostały okna w budynku świetlicy, co wcześniej również wiązało się z kosztem po stronie ROD.

Za cały wkład ostatniego tygodnia - DZIĘKUJEMY!

Zachęcamy Państwa do zgłaszania się z propozycjami wsparcia w nawet najprostszych tematach, bo dzięki temu możemy realnie zaoszczędzić nasze wspólne środki.

Otwórz post na Facebooku >>

 

Pismo od Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej - 11.10.2021 r.

Informujemy, że Zarząd Komisaryczny otrzymał w ubiegłym tygodniu pismo podpisane przez Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej, które zamieszczamy do wglądu.

Link do otrzymanego pisma >>

W odpowiedzi na pismo informujemy, że wiadomość o comiesięcznych zebraniach Zarządu została umieszczona na stronie 5.10.2021 r. (zebranie odbywają się niezmiennie w ostatni czwartek miesiąca o g.17:00 w świetlicy). Oczywiście nie ma żadnego problemu aby Przewodniczący Komisji Rewizyjnej brał w nich udział, a nawet jest to wskazane - zapraszamy.

W odpowiedzi na kwestie dotyczące strony internetowej, informujemy, że wszystkie wymienione w piśmie elementy zostały usunięte przez byłego administratora strony (Pana Bożka) przed jej przekazaniem Zarządowi Komisarycznemu, co miało miejsce 18.09.2021 r. o godz. 21:14.

Od tego momentu uruchomiony został m.in. profil ROD na facebooku, a w każdym z postów zamieszonych na stronie pojawia się link bezpośrednio od odpowiedniego posta na facebooku, aby umożliwić komentowanie. W zakładce dot. najmu sali pojawiła się informacja o wynajmach zrealizowanych i zaplanowanych. W najbliższym czasie postaramy się również o wrzucenie informacji dot. faktur za wodę czy energię elektryczną.

Jeśli mają Państwo jeszcze inne pomysły co mogłoby pojawić się na stronie, aby wszelkie działania zarządu czy koszty ponoszone na rzecz ROD były przejrzyste, prosimy o informacje.

Otwórz post na Facebooku >>

 

Boks betonowy na odpady zielone - 10.10.2021 r.

W związku z potrzebą wymiany boksu betonowego na odpady zielone (co zaplanowane zostało także na Walnym Zebraniu), zwracamy się z prośbą o podzielenie się wszelkimi pomysłami i uwagami co do tej inwestycji. Oczywiście, jeśli ktoś z Państwa ma kontakt do firm mogących podjąć się ewentualnej wyceny i prac to również będziemy wdzięczni. Na wszelkie informacje czekamy pod postem na facebooku, pod mailem biuro@roddabrowskiego.pl lub bezpośrednio na działkach do 28.10.

Z góry dziękujemy za zaangażowanie!

Otwórz post na Facebooku >>

 

Facebook - uruchomienie profilu - 06.10.2021 r.

W dniu dzisiejszym uruchomiony został profil naszego ROD na Facebooku. Przede wszystkim zamieszczane będą tam równolegle wpisy, które pojawiają się na stronie. Będzie to również miejsce gdzie mogą Państwo wypowiadać się na poruszane tematy. Zapraszamy do polubienia profilu i śledzenia informacji również tam.

Jeśli mamy tutaj kogoś, kto chciałby zaproponować np. grafikę pod kątem zdjęcia profilowego lub zdjęcia w tle, to również zachęcamy!

Profil na Facebooku >>

 

Ogłoszenie - sprzedaż zbiornika na wodę 1100 l - 06.10.2021 r.

Na prośbę Pani Marioli z działki nr 15, przekazujemy informację, że ma ona na sprzedaż duży zbiornik na wodę (1100 litrów). Szczegóły bezpośrednio u Pani Marioli.

PS. Prosimy o kontakt jeśli ktoś z Państwa miałby podobny temat w przyszłości.

Otwórz post na Facebooku >>

 

Wynagrodzenie Zarządu Komisarycznego - 06.10.2021 r.

Informujemy, że na podstawie podjętej uchwały, wynagrodzenie całego składu Zarządu Komisarycznego wynosi 0 zł - dzięki temu uda się zaoszczędzić pozostałą na ten cel w budżecie kwotę około 1400 zł.

Otwórz post na Facebooku >>

 

Podsumowanie tygodnia - 05.10.2021 r.

W ubiegłym tygodniu spisane zostały wszystkie liczniki energii elektrycznej w ogrodzie, a stan licznika głównego przekazany do inkasenta.

W ostatnie weekendy obsłużyliśmy również wynajmy świetlicy (łącznie 3), kolejne 4 wynajmy mamy zaplanowane jeszcze w październiku. Wszystkie wynajmy obecnie obsługiwane są bez pobierania dodatkowego wynagrodzenia osób obsługujących (dotąd było to 120 zł za imprezę).

Dziękujemy Dominice Śniegowskiej, za posprzątanie kuchni w świetlicy. Mimo, że najemcy mają obowiązek oddać obiekt posprzątany, to co jakiś czas trzeba zrobić gruntowne porządki.

Ponownie zachęcamy Państwa do zgłaszania się z propozycjami wsparcia w nawet najprostszych tematach, bo dzięki temu możemy realnie zaoszczędzić nasze wspólne środki - z aktualnych spraw jest to np. przycięcie żywopłotu wzdłuż głównej alei prowadzącej do placu.

Wkrótce zamieśmy również podsumowanie podjętych w ostatnim czasie uchwał.

Otwórz post na Facebooku >>

 

Zebrania Zarządu - 05.10.2021 r.

Informujemy, że zebrania zarządu odbywają się niezmiennie w ostatni czwartek miesiąca od g.17:00 - najbliższe w czwartek 28.10.2021 r. Jednocześnie, jeśli ktoś z Państwa ma jakieś pytania lub sprawę do załatwienia, pozostajemy dostępni dla Was w międzyczasie - np. osobiście na działkach.

Otwórz post na Facebooku >>

 

Podsumowanie tygodnia - 24.09.2021 r.

Część z Państwa zauważyła pewnie, że w ostatnim tygodniu skoszony został teren placu przed świetlicą - jest to efekt pracy p. Krzysztofa Cichonia, który zrobił to bezpłatnie (jedyny poniesiony koszt to 5l paliwa), dzięki czemu udało się uniknąć dotychczasowego kosztu około 700 zł. W tym tygodniu udało się również dokonać małego remontu w kuchni w świetlicy - położenie nowej okleiny na ścianie w okolicach kuchenki i blatu - tu swój wkład ma p. Dariusz Piątkowski (całość wykonana bezpłatnie, włącznie z dostarczonymi przez Barbarę Martin-Piechowską materiałami). Z działań w świetlicy udało się również kompleksowo wyczyścić łazienkę - co również jest zasługą Basi.

Za cały wkład ostatniego tygodnia - DZIĘKUJEMY!

Zachęcamy Państwa do zgłaszania się z propozycjami wsparcia w nawet najprostszych tematach, bo dzięki temu możemy realnie zaoszczędzić nasze wspólne środki.

Otwórz post na Facebooku >>

 

Odpady wielkogabarytowe - 24.09.2021 r.

Raz jeszcze przypominamy, prosimy i apelujemy o niewrzucanie odpadów wielkogabarytowych do pojemników na odpady zmieszane, a także o niepozostawianie ich wokół pojemników na odpady. Nie mamy podpisanej umowy z GOAP-em na odbiór takich odpadów. Będziemy się starali rozwiązać ten problem. Póki co wspólnie zadbajmy, aby miejsce, gdzie stoją pojemniki na odpady było miejscem schludnym i żebyśmy nie musieli się za nie wstydzić.

Otwórz post na Facebooku >>

 

Zawiadomienie - 23.09.2021 r.

Z wielkim smutkiem informujemy, że odszedł z naszego ogrodowego grona śp. Pan EDWARD MIGAJ, wieloletni członek zarządu i jego vice prezes. Będzie Go brakowało na ogrodowych alejkach.

 

Skład nowego zarządu - 15.09.2021 r.

Dnia 1.09.2021 r. Polski Związek Działkowców Okręg w Poznaniu, na podstawie uchwały nr 284/2021, powołał zarząd komisaryczny ROD im. J.H. Dąbrowskiego w Poznaniu, w składzie:

  Nowy skład Zarządu Komisarycznego  
1 Prezes Kryzel Marian dz.35
2 V-ce Prezes Śniegowski Michał dz.44
3 Skarbnik Martin-Piechowska Barbara dz.17
4 Sekretarz Leszczyńska-Piątkowska Małgorzata dz.65
5 Członek Liersch Jacek dz.28
6 Członek Górczyński Andrzej ROD im. 2 Armii WP

W dniu 15.09.2021 r. odbyło się protokólarne przekazanie dokumentów nowemu zarządowi, który tym samym przejął na siebie wszystkie obowiązki.

Otwórz post na Facebooku >>